لینک بیلدینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

تعریف لینک بیلدینگ
به روند گرفتن هایپرلینک از یک وبسایت به وبسایتتان لینک بیلدینگ گفته می‌شود. موتورهای جستجوگر از لینک‌ها برای تعقیب وب سایت‌ها استفاده می‌کنند.
روش‌های متنوعی برای لینک بیلدینگ وجود دارد. اغلب کسانی که در بخش سئو کار می‌کنند، بیشتر زمان خود را برای لینک سازی صرف می‌کنند.
چرا ساخت لینک برای سئو مهم است؟
مراحل ایجاد یک لینک:
شروع تگ لینک
مقصد لینک
متن قابل مشاهده لینک
پایان تگ لینک
لری پیج یکی از مسئولین شرکت گوگل، پیج رنک را اختراع کرد که به گوگل اجازه می‌دهد بر اساس تعداد بک لینک‌ها، کیفیت یک وب سایت را بسنجد.
برای مثال
اگر صفحه‌ای و به اندازه کافی کیفیت نداشت، هیچ لینکی دریافت نمی‌کرد. در واقع می‌شود گفت زمانی که فردی به وبسایت غیر از وب سایت خودش لینک می‌دهد، به این معنی است که صفحه ذکر شده، منبع اطلاعاتی مفید به شمار می‌رود
زمان زیادی طول نکشید که متخصصان سئو، نتایجی را برای دور زدن قوانین گوگل و دستکاری پیج رانک و نتایج جستجوی کلمات کلیدی پیدا کردند. در همین راستا گوگل هم برای پیدا کردن این وبسایت های اسپم گونه، فعالیت خود را شروع کرد. فیلتر کردن پی در پی و ارائه آپدیت‌های منظم از روش‌های گوگل برای مقابله با وب سایت‌هایی بود که شایستگی رتبه یک نتایج جستجو را نداشتند. برای مثال روش ثبت آدرس وبسایت در فهرست‌های راهنما و دریافت لینک به ازای آن یکی از راه‌هایی بود که در زمانی خاص گوگل پیشنهاد داده بود. اما از آنجایی که متخصصان از این روش سواستفاده کردند، گوگل هم تصمیم گرفت که مثل سابق به این روش اهمیت ندهد.
کسانی که در مبحث سئو تخصص دارند معتقدند، لینک بیلدینگ هنوز هم یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر رتبه بندی سایت در نتایج جستجو تأثیر دارد.
اندازه گیری خوشه‌ای عوامل مؤثر در رتبه بندی سایت
معمولاً اگر همه عوامل رتبه بندی وب سایت به شکل برابر مؤثر باشند، اعتبار و کیفیت لینک‌های دریافتی صفحه‌ها، رتبه بندی وب سایت را مشخص می‌کنند.
برخلاف اینها معلوم نیست که داشتن لینک‌های با کیفیت در رتبه بندی و بالا رفتن ترافیک وب سایت به شما کمک کند. در این مقاله چند بار از عبارت با کیفیت استفاده کرده‌ایم چون گوگل بیشتر از گذشته برای فیلتر کردن لینکهای بی کیفیت مصمم است. این پیچیدگی برنامه گوگل موجب شد متخصصان سئو بیش از گذشته بر روی کیفیت لینک‌ها و روش به دست آوردنشان تمرکز کنند.

تمام آن چیزی که باید درباره نوفالو بدانید.
ویژگی‌هایی در لینک بیلدینگ ها وجود دارد که می‌توان بعضی وقت‌ها آن‌ها را برای لینک‌ها اجرا کنید. یکی از این ویژگی‌ها نوفالو است. زمانی که شما لینک فالو دریافت می‌کنید، به عنوان یک کاربر شما متوجه تغییر خاصی نمی‌شوید ولی اگر بخواهید به کد لینک دقت کنید، تغییر کوچکی در آن می‌بینید.
دلیل اینکه که در یک سایت از کد نو فالو استفاده می‌کنیم این است که در آن مدیر وب سایت به علت تعداد زیاد لینک‌ها در صفحه، کنترل مدیریت آنها را از دست می‌دهد. شما در قسمت پایین می‌توانید مکان‌های مرسوم استفاده از کد نوفالو را مشاهده کنید:
قسمت دیدگاه‌های وبلاگ
مطالب و پست‌های فروم ها
قسمت نظرات کاربران مهمان
صفحات قابل ویرایش ویکی پدیا
صفحه یاهو
امضای موجود در مطالب کاربران مهمان
کاربران می‌توانند خیلی راحت لینک‌های خود را در هر کدام از این مکان‌ها استفاده کنند و به دلیل حجم زیاد لینک‌های ثبتی، بررسی تک تک لینک‌ها عادلانه نیست. از دیگر کاربردهای لینک‌های نو فالو برای اهداف تبلیغاتی می‌باشد. از این رو اگر شما یک بنر تبلیغاتی در یک وب سایت اجاره کردید که به وب سایت شما لینک شده است، گوگل می‌گوید که باید لینک آن نو فالو باشد تا این لینک تبلیغاتی در پیج رانک تأثیر نداشته باشد. دلیل این کاراین است که گوگل می‌گویند لینک‌های تبلیغاتی خریداری شده، تاثیری بر نتایج اورگانیک یک وب سایت داشته باشند.
لازم است بدانید که لینک‌هایی که به صورت نوفالو به اشتراک گذاشته می‌شوند، مثل لینک‌های مستقیم در رتبه دهی و نتایج ارگانیک وب سایتتان اثری ندارند. کاربران معمولی هیچ وقت متوجه نو فالو بودن لینک‌ها نمی‌شوند فقط امکان دارد واقعاً بر روی لینک دانلود آن کلیک کنند و به سایت شما مراجعه کنند. می‌شود گفت این ویژگی نکته مثبت تبلیغات اینترنتی می‌باشد.
لینک بیلدینگ چگونه می‌تواند برای تجارت من سودآور باشد؟
همانطور که قبلاً گفتیم عوامل خیلی مهمی در رتبه بندی وب سایت‌ها هستند. اگرچه دریافت لینک برای وب سایت بسیار زمان بر است، اما این کار مزایایی را برای تجارتتان دارد.
برقراری روابط
گاهی اوقات لینک سازی باعث آشنایی با وب سایت‌ها و وبلاگ‌های مرتبط با تجارت شما می‌شود. این آشنایی معمولاً از طریق تبلیغ و معرفی چیزی که به تازگی ایجاد کرده‌اید به وجود می‌آید. مثل یک مطلب یا یک اینفوگرافیک. اولین هدف ایجاد لینک است ولی همین لینک بیلدینگ می‌تواند باعث آشنایی شما با یکی از موثرترین وبسایت های موجود در زمینه کاری شما باشد.
ارسال ترافیک
ما در مورد تأثیر لینک بیلدینگ روی رتبه وب سایت صحبت کردیم، ولی درباره تأثیر لینک بیلدینگ بر روی ترافیک وب سایت چطور؟ یک لینک با کیفیت در یک وب سایت معتبر می‌تواند تعداد بازدیدکنندگان را زیاد کند یکی از مثال‌های عمومی در این زمینه مطلبی از یک کاربر مهمان به اسم مایکل السبرگدر در وبلاگ تیم فریس است. تیم فریس بعدها درباره همین پست مطلبی در مطالب خود نوشت: بین داشتن مخاطبان زیاد و داشتن مخاطبان کم که علاقه زیادی به تجارت شما دارند تفاوت است.
برندسازی
یک لینک بیلدینگ خوب به شما کمک می‌کند تا برند تجاری خودتان را بسازید. تکنیک‌های زیادی از لینک بیلدینگ مثل تولید محتوا وجود دارد که می‌تواند فعالیت تجاری شما را برای مخاطبانتان شرح دهد.
نکته مهم درباره ایجاد و به دست آوردن لینک
عنوان بالا می‌تواند به اهمیت داشتن صفحاتی که ارزش لینک دادن داشته باشند تغییر کند. تمامی لینک‌ها باید به منبع اطلاعاتی مطمئنی وصل شود. لینک سازی بر اساس وب سایت‌های کم ارزش بسیار سخت است ولی زمانی که منبع اطلاعاتی معتبری در اختیار شما باشد لینک بیلدینگ راحت می‌شود.

ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.





:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: